Dziś jest wtorek, 21.08.2018, imieniny Joanny, Kazimiery
6° / 1018 hPa
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Malanowie » Aktualności » Pierwszaki we Wrocławiu

Pierwszaki we Wrocławiu

Pod koniec roku szkolnego, zgodnie z tradycją uczniowie klas pierwszych i drugiej Szkoły Podstawowej w Malanowie, wybrali się na wycieczkę do Wrocławia, która odbyła się w dn.: 29.05.2018r.

Wrocław powitał nas zalany słońcem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru pod pergolami prz Hali Stulecia i  wizyty w Ogrodzie Japońskim. Spacerowaliśmy tam wśród japońskich gatunków roślin oraz fascynującej sztuki bonsai. To urokliwe miejsce, pełne orientalnego ducha, które daje możliwość wypoczynku i relaksu.  Po wyjściu z Ogrodu podziwialiśmy pokaz fontann, które „tańczą” w rytm muzyki. Potem poszliśmy do Zoo. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Afrykarium. Jest to unikatowy na skalę światową kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. Podziwialiśmy faunę i florę Czarnego Lądu, ryby występujące w Morzu Czerwonym, żółwie pustynne, około 50 różnych gatunków ryb z jezior Tanganika i Malawi, płaszczki, rekiny młoty i rekiny lamparcie występujące w rejonie Kanału Mozambickiego. Do tego hipopotamy nilowe i zwierzęta sawanny (mrówniki, antylopy), pingwiny oraz kotiki z Wybrzeża Namibii, a także krokodyle, wydry i manaty występujące w dżungli Kongo. Po wyjściu z Afrykarium spacerowaliśmy po Zoo i oglądaliśmy rozleniwione wiosennym, upalnym, słońcem zwierzęta.

Potem pojechaliśmy na obiad, na Starówkę. Po obiedzie spacerowaliśmy Mostem Miłości i odbyliśmy rejs statkiem po Odrze. Na statku z zainteresowaniem słuchaliśmy ciekawostek na temat Wrocławia, które opowiadała pani przewodnik. Przedostatnim punktem wycieczki był spacer tropem krasnali po Starym Rynku. Tam też i kupiliśmy  pamiątki. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na podwieczorek do Mc Donald’s.  Pogoda była wymarzona więc od rana do samego wieczora dopisywał wszystkim świetny humor. O godz.: 22:00 pełni wrażeń, zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.