1000-lecie Królestwa Polskiego.

W tym roku mija 1000 lat od koronacji Bolesława Chrobrego. Nasza szkoła włączyła się w obchody tej wyjątkowej rocznicy przystępując do ogólnopolskiego programu „1000-lecie Królestwa Polskiego” zorganizowanego przez Muzeum Historii Polski w Warszawie. Celem przedsięwzięcia jest uczczenie koronacji Bolesława Chrobrego oraz upowszechnienie wiedzy na temat życia, działalności pierwszego króla Polski, jego syna Mieszka II również koronowanego w 1025 roku i innych władców. W ramach projektu należało wykonać trzy zadania obowiązkowe i kilka dodatkowych. Jednym z zadań było przygotowanie dnia z Bolesławem Chrobrym. U nas tym dniem był 16 kwietnia. Uczniowie ze starszych klas wykonywali plakaty dotyczące ważnych osiągnięć dokonanych w czasie panowania Bolesława Chrobrego. Po szkole przechadzał się orszak królewski. Król Bolesław ze swoim dworem odwiedzał dzieci z oddziałów 1-3. Członkowie orszaku opowiadali dzieciom legendy związane z pierwszym koronowanym władcą, przybliżali czasy, w których żył, wyjaśniali znaczenie koronacji dla naszego państwa. Na szkolnym holu działała fotobudka, można było zrobić sobie zdjęcie z Bolesławem Chrobrym. W świetlicy szkolnej grupy uczniów grały w wykonane przez ich kolegów gry planszowe.
Dzień z Bolesławem Chrobrym był podsumowaniem cyklu zadań upowszechniających wiedzę o pierwszych Piastach, który obejmował:
Nagranie filmiku z gratulacjami dla Bolesława Chrobrego. Tego zadania podjęli się uczniowie klasy 8a (Filip Krzeszewski i Wojtek Nogaj). Wykonanie gry planszowej. Prace przebiegały w grupach.
1.Pierwsza grupa - uczennice klasy szóstej przygotowały grę planszową, którą zatytułowały „Ile wiesz o Bolesławie Chrobrym?”, opracowały też instrukcję.
2.Druga grupa przygotowała grę strategiczną dotyczącą wojen prowadzonych przez Bolesława Chrobrego i jego następców.
3.Trzecia grupa wykonała grę z ciekawą makietą, „Kto dotrze do zamku?” Na graczy czekały różne zadania, pułapki, które musieli wykonać czy ominąć. Królem zostawał ten, który pierwszy znalazł się na zamku.
4.Debata szkolna. Bardzo ciekawym działaniem była przygotowana z inicjatywy Alicji Kraski debata oxfordzka. Temat został ujęty szerzej niż sama koronacja Chrobrego. Uczniowie rozważali, czy Bolesław Chrobry był twórcą średniowiecznej Polski. Grupa propozycji udowadniała, że tak. Opozycja przytaczała argumenty podważające tę tezę. Na podkreślenie zasługuje wysoki poziom merytoryczny, retoryczny debaty.
5.Lekcja historii „Co przyniosła koronacja Bolesława Chrobrego?
6.Konkurs szkolny Nowy wzór banknotu z Bolesławem Chrobrym”
KN , KG
Galeria zdjęć
Pozostałe aktualności
-
Narodowy Dzień Sportu w naszej szkole
-
Złoto, podwójne srebro i brąz w biegach przełajowych
-
Przygoda na Dzikim Zachodzie
-
Spotkanie z policjantem
-
Uczniowie klas ósmych na pielgrzymce w Licheniu
-
Klasy siódme na warsztatach kulinarnych i w muzeum w Turku
-
Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej
-
Kurs e-learningowym pt „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”.
-
Integracyjny happening ekologiczny…
-
Audycja muzyczna „Muzyczne wspomnienie wakacji”
-
"Jesień bez infekcji"
-
Narodowe Czytanie 2025 – Poezja Jana Kochanowskiego
-
Przewodnik PO SZCZEPIENIACH PO SZCZEPIENIACH PRZECIW HPVPRZECIW HPV dla rodziców nastolatków
-
Oferta ubezpieczenia dla uczniów
-
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2025/26