Dziś jest wtorek, 07.10.2025, imieniny Marii, Marka
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Malanowie » Aktualności » „JA, MOJA BLIŻSZA I DALSZA OJCZYZNA”

„JA, MOJA BLIŻSZA I DALSZA OJCZYZNA”

TRZECIAKI W STOLICY

        W klasach trzecich Szkoły Podstawowej w Malanowie zakończyła się realizacja treści zawartych w programie edukacyjnym pt.: „JA, MOJA BLIŻSZA I DALSZA OJCZYZNA”. Celem programu było kształtowanie tożsamości własnej, lokalnej, narodowej, wdrażanie do poszanowania symboli narodowych, kultywowania tradycji, zwyczajów, wdrażanie do kształtowania więzi emocjonalnych z rodziną, szkołą, miejscowością, najbliższą okolicą, regionem, Ojczyzną, Europą i światem.

         W ciągu trzyletniego cyklu edukacyjnego odbyło się wiele zajęć, poświęconych tej tematyce. Duży znaczenie dla pogłębiania wiedzy uczniów był udział w różnych wycieczkach i warsztatach. Dzieci, odwiedziły Poznań, Toruń, Warszawę, poznawały legendy i historię naszego państwa, lepiły toruńskie pierniki i rogale świętomarcińskie, własnoręcznie ozdabiały bombki. Atrakcyjną formą wzbogacenia wiedzy było pełne humoru przedstawienie w teatrze muzycznym w Poznaniu, pt.: „Koziołek Matołek i zagadka ratuszowej wieży”. W barwnej muzycznej opowieści detektyw Koziołek Matołek wraz z wielkopolską obstawą: Pyrą i Rogalem wyruszył na poszukiwanie poznańskich koziołków. To była roztańczona przygoda po różnych regionach Polski, pełna piosenki, tańca, gwary, kolorowych strojów ludowych, a wszystko to w rytmach znanych polskich melodii ludowych. Również wizyta w stolicy Polski dostarczyła dzieciom mnóstwa wrażeń. Spacerując ulicami Warszawy i zwiedzając zabytkowe wnętrza różnych obiektów słuchały fascynujących opowieści, poznając historię naszego państwa.

         Dzięki tym działaniom udało się wzbudzić zainteresowanie dziedzictwem kulturowym, pieśnią, tradycją i obyczajami. Uczniowie mogli sobie uświadomić rozumienie roli wartości narodowo–patriotycznych w życiu człowieka. Realizacja programu wpłynęła pozytywnie na kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju, oraz rozumienie siebie w roli dziecka, ucznia, Polaka, a także Europejczyka, a także siebie, jako małej cząstki świata.

                                                                                  J. Pietrzak, M. Wągiel


Pozostałe aktualności